Narrowcasting, digital signage en het plaatsen van een beeldkrant

Narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, is een marketingtechniek die eigenlijk al tientallen jaren wordt toegepast en nog steeds groeit. Door middel van schermen wordt informatie of reclame uitgezonden aan klanten, bezoekers of werknemers. Jij bepaalt wat er op de schermen komt te staan, dus misschien wil je graag laten zien wat je laatste acties zijn, wil je je werknemers laten weten hoe ze op dat moment presteren of wil je reizigers informeren over wanneer ze de volgende bus of trein kunnen verwachten. Er zijn een aantal goede bedrijven waarmee je dit kunt verwezenlijken, in de stijl die jij wilt en op de manier dat jij wilt.

De mogelijkheden

Narrowcasting kun je eigenlijk in een groot aantal situaties toepassen. Je ziet steeds meer schermen opduiken, zowel binnen als op straat. Een bioscoop gebruikt ze om de trailers van de laatste films uit te zenden, een ziekenhuis geeft informatie over de specialisaties die ze aanbieden en een snackbar laat zien dat een frikadel met een flesje fris in de aanbieding is. Ook op plekken waar mensen vaak moeten wachten, zoals bij het stadhuis of bij de bank, duiken deze schermen steeds vaker op. Dan wordt er informatie gegeven over de gemeente, de activiteiten, de weersvoorspellingen enzovoorts. Kijk eens bij Qyn klantcases, dan zie je dat er ontzettend veel mogelijkheden zijn die je winkel, kantoor of andere ruimte moderniseren en interessanter maken.

Voeg interactie toe

Wil je je winkel of bedrijf van binnen echt speciaal maken, dan kun je interactie toevoegen door gebruik te maken van touchscreens. Met deze touchscreens kun je de klant uitnodigen alvast een bestelling te doen, kun je informatie geven over producten en zo helpen een keuze te maken, kun je een quiz aanbieden over je bedrijf zodat de klant op een speelse manier hier iets over kan leren of kun je de mogelijkheid geven om feedback te geven of klachten in te dienen. Narrowcasting is dus een zeer krachtige, informatieve en interactieve techniek waarmee je je klanten, bezoekers of werknemers op een moderne en stijlvolle wijze kunt informeren.