Help! Ik ben geen schoonmaker

Je hebt het misschien niet door, maar die gevel van je bedrijfspand is al een stuk grijzer en grauwer dan toen je net je bedrijf begon! Omdat je er elke dag naar kijkt, zie je die veranderingen niet. Een ander zal er misschien wel wat van zeggen, maar die geeft er weer niks om.

Tijd voor een grote schoonmaak

Het beste kun je een grote schoonmaak regelmatig inplannen, zodat je het niet vergeet. Een schoon bedrijfspand geeft niet alleen een goede indruk bij nieuwe potentiële klanten, maar werkt ook een stuk prettiger. Niet te vergeten is het ook een stuk hygiënischer. Ik kan me voorstellen dat je pand te groot is om zelf schoon te maken, of dat je niet het benodigde gereedschap ervoor hebt. Dan is het verstandig om een professionele reinigingsdienst in te schakelen. Er zijn bedrijven gespecialiseerd in grondig reinigen die veel ervaring hebben met het reinigen van bedrijfspanden. Zij hebben het juiste gereedschap hiervoor, en weten precies waar ze op moeten letten. Ze kunnen eventueel tips geven voor periodiek onderhoud, en het is verstandig om meteen een vaste afspraak te maken voor een jaarlijkse reiniging. Op deze manier ben je er zeker van dat je bedrijfspand er altijd goed uitziet, en schrik je geen potentiële klanten af met achterstallig onderhoud. Ook voor jou en je werknemers is het een veel prettigere en schonere omgeving om in te werken.

Parkeerplaatsen

Als je dan toch een reinigingsdienst besteld, kun je net zo goed de parkeerplaatsen een grondige schoonmaak geven. Onkruid en viezigheid kan redelijk makkelijk verwijderd worden en geeft meteen een betere indruk. Met een hogedrukspuit of stoomreiniger krijgen de parkeerplaats weer een schoon uiterlijk van een paar tinten lichter. Zo heb je een potentiële klant al binnen voor hij de auto uitstapt!